هزینه ایمپلنت دندان در سال 1402 چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان

برخی از دندان ها به حدی خراب و پوسیده می شوند. که دیگر با هیچ روشی نمی توان آن ها را درمان کرد و تنها راه کشیدن و خارج کردن دندان می باشد. تا آسیب جدی تر به دندان های مجاور وارد نکند. کشیدن دندان می تواند در جویدن غذا برای بیمار مشکل به وجود آورد و حتی اگر آن دندان جز دندان هایی باشد که در هنگام لبخند زدن دیده می شود هم می تواند باعث ایجاد چهره ای ناخوشایند و کاهش اعتماد به نفس شخص کند. بهترین راه حل برای حل این مشکل ایمپلنت دندان یا کاشت دندان می باشد.

بیمارانی که برای کاشت دندان به دنداپزشک متخصص مراجعه می کنند، اولین سوالاتی که معمولا برای بیماران پیش می آید این است که آیا امکان کاشت دندان را دارند و هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان جایگزینی برای دندان های از دست رفته می باشد که بر پایه ای که درون لثه کاشته می شود قرار می گیرد و بسیار شبیه به دندان های خود فرد می باشد و ظاهری طبیعی نیز دارد.

عوامل موثر در هزینه ایمپلنت دندان چیست؟

  • متخصص کاشت دندان Dental implant surgery : ایمپلنت دندان نزد متخصص حرفه ای و با تجربه نسبت به متخصصی مبتدی دستمزد بیشتری دارد.
  • موقعیت جغرافیایی: انجام ایمپلنت دندان در کلان شهر هایی مانند تهران نسبت به شهرستان های کوچک بیشتر خواهد بود.
  • وضعیت بیمه بیمار: اگر بیمار تحت پوشش بیمه باشد بسته به نوع بیمه او درصدی از هزینه کاشت یا به صورت کامل به بیمار برگردانده می شود.
  • هزینه عکسبرداری : عکسبرداری از وضعیت لثه ای که قرار است ایمپلنت دندان در آن کاشته شود هزینه جدا
  • بر کاشت دارد.
  • هزینه کشیدن دندان
  • هزینه پودر استخوان: برخی از لثه ها به علت های مختلف دچار نشست شده اند و نمی توان درون آن ها پایه ایمپلنت را قرار دارد. در این صورت از پودر استخوان استفاده می کنند تا لثه از حالت نشست بیرون بیاید که هزینه آن با هزینه ایمپلنت دندان متفاوت است.
  • هزینه اکسپوز دندان: برخی از دندان ها درون لثه قرار دارند. که باید آن ها را اکسپوز کرد و از درون لثه با جراحی بیرون بیاورند.
  • هزینه جراحی فرنکتومی
  • هزینه ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت در سال 1402 چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان با توجه به عواملی که در بالا ذکر شد برای هر دندان حدود 6  تا 13 میلیون تومان می باشد، اما برخی از افراد به دلیل نداشتن دندان های خوب و مقاوم نیاز دارند یک فک خود را ایمپلنت کنند. بیمار پس از مراجعه به دندانپزشک متخصص و انجام معاینات و عکسبرداری های لازم هزینه دقیق این کار بر ای او مشخص خواهد شد اما اگر بخواهیم به صورت حدودی هزینه ایمپلنت کل دندان را بیان کنیم چیزی حدودی 90 تا 100 میلیون تومان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *