برداشتن لمینت دندان چه زمانی لازم می باشد؟

برداشتن لمینت دندان

لمینت دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

لمینت دندان روشی برای طراحی لبخند و فیسینگ می باشد که امروزه طرفدار زیادی در بین همه مردم پیدا کرده است چرا که انجام این نوع درمان دندانپزشکی علاوه بر تاثیر در زیبایی چهره، اعتماد به نفس را نیز افزایش می دهد، اما گاهی اوقات مشکلاتی برای دندان به وجود می آید که نیاز به برداشتن لمینت دندان دارید در این مطلب از سایت مرجع دندانپزشکی ما به شما دلایل مختلف برداشتن لمینت را توضیح خواهیم داد همراه ما باشید.

برداشتن لمینت دندان چه زمانی لازم می باشد؟

مشکلات درمانی که برای دندان و لثه به وجود می آید بسیار متنوع هستند که برخی از آن ها را در ادامه به صورت موردی مطرح می کنیم که برای درمان قطعی آن نیاز به برداشتن لمینت دندان دارد.

  • شکستن خود لمینت دندان
  • تغییر رنگ لمینت
  • پوسیدگی
  • نصب اولیه نامناسب
  • جدا شدن لمینت‌های پرسلن
  • عفونت کانال ریشه
  • سیمان دندانپزشکی یا عوامل باندینگ
  • اندازه و رنگ اشتباه
  • و..

برداشتن لمینت دندان

شکستن خود لمینت دندان

اگر لمینت دندان از جنس مرغوب و برند خوب نباشد احتمال اینکه بر اثر خوذدن غذاهایی که سفت هستند بشکند در این حالت باید لمینت دندان شکسته شده را برداشت و آن را ترمیم نمود.

توجه!

اگر به دنبال دندانپزشک خوب برای لمینت دندان در شیراز هستید با کلیک به لیست ما که به معرفی بهترین دندانپزشکان لمینت دندان در شیراز پرداخته است مراجعه بفرمایید.

تغییر رنگ لمینت دندان

لمینت دندان اگر از جنس مرغوب نباشد ممکن است بر اثر خوردن غذاهای رنگی بعد از گذشت مدتی تغییر رنگ دهد و دیگر زیایی که در او داشته را نداشته باشد در این حالت باید نزد باید برداشتن لمینت دندان فکر کنید.

پوسیدگی دندان

اگر چکاپ های سالیانه دندان خود را انجام دهید و در کنار آن بهداشت دهان، دندان و لثه خود را به صورت مداوم رعایت کنید با مشکل پوسیدگی دندان که نیاز به برداشتن لمینت دندان دارد مواجعه نخواهید شد.

نصب اولیه نامناسب

مراجعه به دندانپزشک متخصص زیبایی که دارای مهارت و تجربه کافی باشد در انجام کار لمینت دندان بسیار حائز اهمیت می باشد، چرا که نصب اولیه نامناسب لمینت دندان می تواند علاوه بر اینکه ظاهر بدی را ایجاد کند باعث آسیب به لثه و ریشه دندان بشود، زیرا مواد غذایی در قسمت های مختلف آن که با نخ دندان و مسواک قابل تمیز شدن نیستند گیر می کند و این مشکلات را به وجود می آورد.

جدا شدن لمینت‌های پرسلن

جنس بد لمینت، نصب نامناسب و غیر ماهر بودن دندانپزشک می تواند باعث جدا شدن لمینت‌های پرسلن شود که در این حالت نیاز به نصب مجدد لمینت دندان از برندهای دیگر می باشد و حتی در صورتی که رنگ و مدل لمینت دندان جدید با بقیه دندان ها همخوانی نداشته باشد باید تمامی لمینت های دندان را بردارید و نو بگذارید.

عفونت کانال ریشه

همانطور که توضیح دادیم نصب نامناسب لمینت دندان می تواند باعث خرابی شود؛ ابتدا در بهترین شرایط ممکن است دندان های شما در زیر لمینت ها پوسیده شوند و اگر شما این قضیه را متوجه نشوید این پوسیدگی عمیق خواهد شد و به ریشه دندان شما آسیب جدی وارد می کند در صورت بروز این مشکل پس از برداشتن لمینت دندان پروسه درمانی شروع خواهد شد که خود شامل چند مرحله می باشد.

اندازه و رنگ اشتباه

برداشتن لمینت دندان به دلیل اندازه و رنگ اشتباه نیز از مراجعه به دندانپزشکی که مهارت ندارد نشئت خواهد گرف گاهی اوقات دیده شده است برخی از بیماران با مراجعه به دندانپزشکانی که در این زمینه تخصص ندارند پس از اتمام کار از رنگ دندان های خود راضی نیستند و یا با اندازه آن برای خوردن غذا مشکل دارند.

فرآیند تعویض لمینت

در صورت بروز هر یک از مشکلاتی که در بالا مطرح کردیم باید لمینت از روی دندان ها برداشته شود، در صورتی که درمان موفقعیت آمیز باشد با تایید پزشک شما می توانید دوباره برروی دندان های خود لمینت جدیدی را نصب فرمایید.

امیدواریم مقاله برداشتن لمینت دندان مورد توجه شما واقع شده باشد.برای مشاهده لیست دندانپزشکان شیراز به صفحه فوق مراجعه فرمایید.

هر گونه کپی برداری از محتوای فوق بدون درج منبع سایت مرجع دندانپزشکی پیگرد قانونی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *