هزینه جراحی دندان عقل در سال 1403 چقدر است ؟

هزینه جراحی دندان عقل

دندان عقل جز سومین دندان های آسیابی به شمار می آید که در انتهای فک بالا و پایین در هر دو طرف قرار دارند. و جز بی کاربردترین دندان ها در هان همه به شمار می آید.
از آنجایی که معمولا دندان های عقل ممکن است در هنگام رشد و خارج شدن از لثه دچار مشکل شوند و باعث آسیب به دندان های مجاور، به هم ریختگی دندان ها، درد و عفونت شوند بهتر است در چکاب های 6 ماهه و یا یکساله دندان ها به آن ها توجه کرد.

هزینه جراحی دندان عقل

عوامل تاثیر گذار در هزینه جراحی دندان عقل چیست؟

• دندانپزشک متخصص: معمولا دندانپزشکانی که دارای تجربه و حرفه چندین سال در جراحی دندان عقل هستند نسبت به دندانپزشکان مبتدی دستمزد بیشتری را دریافت می کنند.
  • موقعیت جغرافیایی: جراحی دندان عقل ئر کلان شهر ایی مانند شیراز، تهران و اصفهان بیشتر از شهر های کوچک می باشد.
  • نوع جراحی : جراحی دندان های عقل بسته به نحوه قرار گرفتن دندان عقل در لثه متفاوت خواهد بود و هر چه این جراحی برای بیرون کشیدن دندان عقل دشوار تر باشد هزینه بیشتری خواهد داشت.
  • هزینه عکسبرداری: هنگامی که احساس درد و یا عفونت دارید و به دندانپزشک مراجعه می کنید اولین قدم برای بررسی شما عکس برداری از دندان ها می باشد که هزینه جدا بر هزینه جراحی دندان دارد.
  • تعداد دندان ها: همان طور که می دانید دندان های عقل در دهان 4 عدد هستند و مککن است با توجه به تشخیص دندان پزشک نیاز به کشیدن تمامی دندان ها باشد و یا فقط نیاز به کشیدن 1 یا 2 تا از آن ها باشد بنابراین بسته به تعداد دندان ها هزینه جراحی نیز متغیر خواهد بود.

هزینه جراحی دندان عقل

چرا باید دندان عقل را جراحی کرد؟

• معمولا قسمتی از دندان عقل ممکن است در زیر لثه باقی بماند و مکان مناسبی بری رشد باکتری در دهان شود که نتیجه آن نیز می تواند ایجاد بوی بسیار بد دهان و خرابی دندان های دیگر شود.
  • ایجاد پوسیدگی در دندان های مجاور
  • نبود جای مناسب برای دندان های دیگر و در نتیجه به هم ریختگی و ایجاد دندان های نامرتب در فک
  • التهاب

برای مشاهده لیست بهترین دندانپزشکان در شیراز کلیک کنید

هزینه جراحی دندان عقل در سال 1401 چقدر است؟

هزینه جراحی دندان عقل Wisdom tooth surgery بسته به نوع جراحی و نهفتگی دندان عقل متفاوت می باشد اما همان طور که گفته شد هرچه جراحی دندان عقل دشوارتر باشد هزینه آن بیشتر خواهد بود در کل هزینه جراحی دندان عقل در سال 1401 بین 1.200.000تا 1.800.000 هزار تومان است. تفاوت دیگر در قیمت جراحی دندان عقل بر این است که به عصب دندان برخورد کرده باشد یا خیر که با توجه به عکسبرداری قبلی و بررسی توسط دندانپزشک نوع جراحی و هزینه دقیق آن مشخص خواهد شد.

هر گونه کپی برداری از این محتوا ممنوع و شامل پیگرد می باشد.