قلم یا لاک سفید کننده دندان

لاک سفید کننده دندان

لاک سفید کننده دندان چیست؟

در یکی دو سال اخیر، اخبار فراوانی از لاک ها و یا قلم های سفید کننده ی دندان می شنویم. این ابزارها شبیه قلم بوده و با کشیدن آن بر روی دندان، آنها را بسیار سفید کرده و لبخند زیبایی را به شما هدیه می کند.

قلم یا لاک سفید کننده دندان

علت تغییر رنگ دندان ها چیست؟

معمولا با افزایش سن، دندان های بسیاری از افراد به تدریج از حالت سفیدی خارج شده و رنگ زرد نامطبوعی به خود می گیرند. البته عده ای از مردم نیز هستند که نوع دندان های آنها خوب نبوده و به اصطلاح عوام، دندان های آنها صدفی نبوده و گچی می باشد. این نوع دندان ها معمولا زودتر زرد می گردند. علاوه بر این استفاده ی زیاد از قرص آهن نیز باعث زرد شدن دندان ها می گردد.

عوامل خارجی تاثیر بر رنگ دندان

  • استفاده از برخی داروها
  • استفاده از دخانیات
  • تاثیر مواد غذایی ناسالم
  • عوامل ارثی

عوامل داخلی تاثیر بر رنگ دندان

این عوامل عبارتند از خوردن مواد غذایی رنگدار و البته پوسیدگی دندان ها که بر اثر مسواک نزدن و تغذیه ی ناسالم به وجود می آید و به تدریج باعث زرد شدن دندان ها می گردد.

لاک سفید کننده ی دندان به چه صورت عمل می کند؟

این محصول همانند دیگر محصولات سفید کننده از پراکسید کاربامید تشکیل شده است و هنگامی که این ماده بر روی دندان قرار گرفت به اکسید هیدروژن و اوره تجزیه می گردد و در این حالت است که روند سفید شدن دندان صورت می پذیرد.

نکات استفاده از لاک سفید کننده دندان در خانه

برای استفاده از قلم های سفید کننده در خانه باید حد اعتدال را رعایت کنید. همچنین نیازی نیست که به تمامی دندان های خود، لاک سفید کننده بزنید؛ همین چند دندانی که لبخند شما را نشان می دهد کافی است. در ضمن باید از محصولات معتبر استفاده نمایید تا ضرری برای دندان هایتان نداشته باشد.

لاک سفید کننده دندان

راه های جلوگیری از حساس شدن دندان بعد از استفاده از لاک سفید کننده ی دندان

مواد موجود در سفید کننده های دندان، شیمیایی بوده و در دراز مدت ممکن است باعث ساییده شدن مینای دندان گردند. برای اینکار حتی الامکان کمتر از این قلم ها استفاده کرده و البته مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها به هنگام خواب را فراموش نکنید.

توجه!

برای اطلاع از روش های دیگر برای سفید کردن دندان به لیست روش های رایج و مرسوم سفید کردن دندان با بلیچینگ سر بزنید.

معایب استفاده از لاک سفید کننده

این محصولات عوارضی دارند که عبارتند از:

  • غیر استاندارد بودن
  • تاثیر گذار نبودن به صورت کامل
  • وارد کردن ضرر در بلند مدت به دندان ها
  • عدم شناخت از مواد استفاده شده در قلم ها
  • معمولا قلم های سفید کننده ی دندان استاندارد نبوده و مردم اطلاعی از مواد موجود در آن ندارند. این عدم شناخت مردم را دچار تردید می نماید که از این نوع قلم ها استفاده کنند یا خیر؟ ظاهرا استفاده ی کوتاه مدت از این قلم ها ضرری ندارد؛ به عنوان مثال در جشن ها و میهمانی ها. اما در بلند مدت بهتر است با پزشک مشورت نمایید و در صورت امکان در طولانی مدت از مصرف آن خودداری ورزید.

هر گونه کپی برداری از محتوای فوق بدون درج منبع سایت پیگرد قانونی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *