هزینه عصب کشی دندان در سال 1402 چقدر است؟

هزینه عصب کشی دندان

هزینه عصب کشی دندان

یکی از دلایل رایج مراجعه بیماران به دندانپزشکی عصب کشی دندان می باشد. در اکثر مواقع دندانی که مدت هاست نیاز به ترمیم و رسیدگی دارد اما به آن اعتنا نمی شود در نهایت با درد شدیدی بیمار را اذیت می کند تا جایی که باید در اسرع وقت به آن رسیدگی کند. اما سوالی که ممکن است برای خیلی از افراد که نیاز به عصب کشی دندان های خود دارند پیش بیاید این است که هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟

هزینه عصب کشی دندان

عوامل تاثیر گذار در هزینه عصب کشی دندان چیست ؟

  • تخصص دندانپزشک: معمولا هزینه عصب کشی دندان نزد متخصصی که کارکشته، با تجربه و حرفه ای می باشد نسبت به دندانپزشکانی که مبتدی هستند و تجربه کاری بالایی ندارند بیشتر است.
  • دندانی که باید عصب کشی شود: جالب است بدانید که هزینه عصب کشی دندان ها بسته به اینکه کدام دندان باید عصب کشی شود متفاوت است.
  • روکش دندان: هنگامی که عصب ریشه دندان عمیق باشد و لایه دندان بسیار نازک شده باشد و احتمال شکستن آن زیاد باشد دندان عصب کشی شده باید روکش شود و هزینه آن بر هزینه دندانی که عصب کشی شده اضافه خواهد شد.
  • پر کردن دندان: هنگامی که عصب کشی دندان به اتمام می رسد بسته به دندان شما و عمق عصب کشی همان لحظه و یا در جلسات بعدی دندان شما باید پر شود در نتیجه شما علاوه بر پرداخت هزینه عصب کشی دندان باید هزینه پر کردن دندان ها را نیز پرداخت کنید.
  • منطقه جغرافیایی: هزینه عصب کشی دندان ها در شهر کلان شهر ها نسبت به شهرستان هایکوچک کمی بیشتر خواهد بود.
  • وضعیت بیمه بیمار: بسته به بیمه ای که بیمار تحت پوشش آن قرار دارد هزینه عصب کشی می تواند متفاوت باشد. برخی از بیمه ها هزینه را به صورت کامل به بیمار پرداخت می کند و برخی دیگر درصدی از آن را پرداخت می کنند.

هزینه عصب کشی دندان

عصب کشی دندان چیست؟

به پروسه از بین بردن بخش داخلی و نرم دندان یا پالپ (pulp) عصب کشی گفته می شود، پالپ نقش رشد دندان ها را برعهده دارد و از عروق خونی تشکیل شده است. هنگامی که پوسیدگی دندان شما بسیار عمیق می شود و به قسمت عصب می رسد باید آن را در میان دندان خارج کر.

برای مشاهده لیست بهترین دندانپزشکان شیراز کلیک کنید

چرا عصب کشی دندان شماره 7 از دیگر دندان ها گران تر است ؟

دندان شماره 7 به دلیل اینکه جز دندان های آخری می باشد و در عقب قرار دارد و دسترسی به آن سخت است نیاز به صرف دقت و زمان بیشتر دارد در نتیجه دستمزد دندانپزشک برای عصب کشی دندان نسبت به دیگر دندان ها بیشتر است.

هزینه عصب کشی دندان در سال 1401 چقدر است ؟

هزینه عصب کشی دندان Root canal بسته به عواملی که در بالا ذکر شد برای سال 1401 حدود 800.000 تا 1.800.000 می باشد. به یاد داشته باشید این هزینه ها به صورت دقیق نمی باشد برای دانستن هزینه عصب کشی دندانهایتان باید به دندانپزشک مراجعه تا با معاینه و عکسبرداری هزینه دقیق را برای شما مشخص کند.

هر گونه کپی برداری از این محتوا ممنوع و شامل پیگرد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *