چه افرادی قادر به انجام ایمپلنت دندان نیستند؟

انجام ایمپلنت دندان

انجام ایمپلنت دندان

گاهی اوقات برخی از دندان ها به دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، شکستگی و جنس بد دندان ها دچار پوسیدگی های بسیار عمیق غیر قابل درمان می شود و باید آن دندان توسط دندانپزشک کشیده شود و جایگزینی برای آن گذاشته شود که این جایگزین همان ایمپلنت دندان می باشد که توسط متخصص ایمپلنت دندان انجام خواهد شد، اما انجام ایمپلنت دندان دارای شرایط خاصی می باشد و همه افراد قادر به انجام این درمان برای جایگزین کردن دندان های خود نیستند در ادامه این مطلب پس از بیان مراحل ایمپلنت دندان افرادی که قادر به انجام ایمپلنت دندان نیستند را به شما می گوییم همراه ما باشید.

انجام ایمپلنت دندان

مراحل انجام ایمپلنت دندان

پس از بررسی و معاینات لازم توسط متخصص ایمپلنت ( Dental implant ) اگر بیمار شرایط انجام ایمپلنت دندان را داشته باشد به ترتیب مراحل زیر بر روی دندان های او انجام خواهد شد:

مرحله 1:

ابتدا باید تمامی پوسیدگی تمامی دندان ها بررسی و رفع شود.

مرحله 2:

در این مرحله جراحی بر روی فک انجام خواهد شد که در آنخود ایمپلنت در استخوان فک گذاشته می شود، کاشت دندان نیازمند استخوان فک مستحکم با تراکم کافیدارد و اگر استخوان فرد تحلیل رفته باشد و یا ارتفاع آن برای کاشت پایه ایمپلنت مناسب نباشد از پودر استخوان قبل از کاشت ایمپلنت برای پیوند استخوان استفاده خواهند کرد.

مرحله 3:

بعد از انجام جراحی کاشت بیمار باید چند ماه منتظر بماند تا پین تیتانیومی با استخوان فک ادغام شود.

مرحله 4:

پس از گذشت چند ماه و اطمینان دندانپزشک از ادغام استخوان فک و ایمپلنت، از آن به عنوان قرار دادن پروتز دندان که از قبل آماده شده است و مناسب بیمار می باشد استفاده می کند و درمان به پایان خواهد رسید.

مراقبت های بعد از انجام جراحی ایمپلنت دندان

  1. بعد از انجام ایمپلنت و یا همان جراحی کاشت دندان بیمار باید به خانه برود و با استفاده از مصرف مسکن ها بعد از از بین رفتن بی حسی به کنترل درد ناشی از جراحی بپردازد.
  2. اگ این جراحی برای بیماری با بیهوشی عمومی انجام شود باید همراهی داشته باشد و او را به خانه ببرد تا حال عمومی او خوب و شروع به مصرف مسکن برای کنترل درد کند.
  3. بیمار باید چند روز بعد از جراحی کاملا استراحت کند و از غذاهای نرم مانند سوپ استفاده کند اما باید از خوردن غذاها و نوشیدنی های داغ مانند چای اجتناب کند.
  4. بیمار باید دندان های خود را مانند قابل مسواک بزند و نخ دندان بکشد برخی از دندانپزشکان برای راحتی بیمار به او مسواک ویژه ای بدهند تا راحت تر این کار را انجام دهد.

انجام ایمپلنت دندان

چه کسانی نمی توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟

برخی از افراد در برخی شرایط نمی تواندد از ایمپلنت دندان برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته استفاده کنند این افراد شامل:

  • دیابت کنترل نشده
  • زنان باردار
  • ضربان قلب نامنظم و غیرقابل کنترل
  • داشتن پوکی استخوان
  • سکته قلبی
  • بیماران تحت‌ رادیوتراپی به‌خصوص در ناحیه فک و صورت
  • انجام شیمی‌ درمانی و پرتودرمانی
  • مصرف طولانی مدت بیس ‌فسفونات
  • کشیدن سیگار و قلیان
  • بیماری‌ در سیستم ایمنی بدن مانند لوسمی

هر گونه کپی برداری از این محتوا بدون درج منبع ممنوع و شامل پیگرد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *