هزینه جراحی دندان نهفته چقدر است؟

هزینه جراحی افزایش طول تاج دندان

هزینه جراحی دندان نهفته

یکی از علت های اصلی به وجود آمدن دندان نهفته دورن فک کمبود جا برای رشد دندان می باشد روش های متفاوتی برای بیرون آوردن دندان نهفته درون لثه و فک وجود دارد که یکی از آن ها جراحی و بیرون کشیدن دندان از داخل لثه می باشد.

راه های دیگر مانند ارتودنسی دندان نیز وجود دارد. متخصص ارتودنسی براکت را به دندان های بیمار وصل می کند تا دندان ها حرکت کنند و فضای کافی برای بیرون آمدن دندان نهفته فراهم بشود، اما اینکه کدام راه برای بیمار مناسب تر خواهد بود توسط متخصص دندانپزشک مشخص خواهد شد. اگر نیاز به جراحی دندان نهفته باشد اولین سوالی که معمولا برای بیماران به وجود می آید این است که هزینه جراحی دندان نهفته چقدر است؟ برای پاسخ در ادامه همراه ما باشید.

هزینه جراحی افزایش طول تاج دندان

عوامل موثر در هزینه اکسپوز کردن دندان نهفته چیست؟

  • دندانپزشک متخصص: معمولا هزینه جراحی دندان نهفته نزد دندانپزشکی باتجربه و دارای مهارت نسب به دندانپزشکی که تازه کار می باشد بیشتر خواهد بود.
  • موقعیت جغرافیایی: هزینه اکسپوز کردن دندان نهفته در شهر های بزرگ مانند شیراز و یا تهران نسبت به شهر های کوچک بیشتر خواهد بود، همچنین انجام این جراحی در مطب های خصوصی و کلینیک های تخصصی نسبت به مراکز و دندانپزشکی های نیمه دولتی و دولتی بیشتر خواهد بود.
  • نوع جراحی: نوع جراحی دندان نهفته و سختی آن و جایی که دندان قرار دارد می تواند در هزینه جراحی موثر باشد. که معمولا بعد از معاینه و عکسبرداری توسط دندان پزشک هزینه دقیق آن برای بیمار مشخص خواهد شد.
  • نوع نهفتگی دندان : هزینه جراحی دندان نیمه نهفته، هزینه جراحی دندان عقل نهفته ( Wisdom tooth extraction ) هزینه جراحی دندان نیمه نهفته عقل و هزینه جراحی دندان نهفته افقی با یکدیگر متفاوت می باشد که پس از عکسبرداری و معاینه هزینه آن مشخص می شود.

آیا بیمه هزینه جراحی دندان نهفته را به بیمار پرداخت می کند؟

بیمارانی که تحت پوشش بیمههای دندانپزشکی هستند بسته به نوع بیمه آن ها معمولا درصدی و یا هزینه کامل جراحی به آن ها باز گرداننده می شود.

هزینه جراحی افزایش طول تاج دندان

لیست هزینه های جراحی دندان نهفته

خدمات جراحی دندان نهفتهتعرفه هزینه ها
بیرون آوردن ریشه نهفته در نسج نرم350 تا 450 هزار تومان
جراحی تخصصی عقل نهفته در استخوان با بخیه1.200.000 تا 1.800.000 هزار تومان
جراحی تخصصی عقل نیمه نهفته با بخیه1.200.000 تا 1.800.000 هزار تومان
جراحی ریشه نهفته در نسج سخت1.200.000 تا 1.800.000 هزار تومان

توجه!

هزینه هایی که بابت جراحی دندان های نهفته در جدول فوق ذکر شده است همگی نسبی می باشد و بسته به عواملی که ذکر کردیم هزینه ها متغیر خواهد بود بهترین راه برای آگاهی از هزینه دقیق باید به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید تا با معاینه و عکس برداری هزینه دقیق را برای شما مشخص کند.

هر گونه کپی برداری از این محتوا ممنوع و شامل پیگرد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *