روش های درمان پوسیدگی دندان در خانه

روش های درمان پوسیدگی دندان در خانه

پوسیدگی دندان چیست؟

دندان ها به مرور زمان با خوردن غذا های مختلف دچار پوسیدگی خواهند شد اما برخی اوقات با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان باعث می شویم روند پوسیدگی دندان ها سریع تر اتفاق بیفتد اگر پوسیدگی دندان زیاد باشد تنها راه درمان آن مراجعه به دندانپزشک و پر کردن آن می باشد اما راه های خانگی زیادی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن پوسیدگی های سطحی دندان را درمان کنید.

روش های درمان پوسیدگی دندان در خانه

رفع پوسیدگی دندان با کلسیم و منیزیم

شما می توانید با ترکیب قرص کلسیم و منیزیم و پودر کردن آن مخلوطی از این دو قرص درست کنید و روزی یکبار با استفاده از مسواک آن را بر روی دندان های پوسیده بزنید.

رفع پوسیدگی با روغن کره و روغن جگر ماهی

شما می توانید با استفاده از کپسول های مکمل روغن کره و روغن جگر ماهی که در آت ترکیباتی از ویتامین های A ،K و D هستند سلامت دندان های خود را حفظ کنید نحوه استفاده از این کپسول ها بعد از خوردن غذا روزی یک عدد می باشد.

رفع پوسیدگی دندان با آب نمک

شما می توانید با ترکیب آب ولرم و نمک روزی دوبار دهان خود را بشویید این کار باعث می شود پوسیدگی های سطحی دندان کاملا از بین برود اما باید دقت کنید هنگام شستشو دهان حفره به وجود آمده بر اثر پوسیدگی کاملا با آب نمک شسته شود.

رفع پوسیدگی دندان با چای

استفاده از چای سبز متواند میکروب های موجود در دهان را از بین ببرد و می تواند تولید پلاک ها و رشد باکتری را در دهان کاهش دهد. شما می توانید چای سبز را بعد از دم کشیدن با عسل و لیمو مخلوط کنید و زمانی که گرم می باشد آن را بنوشید.

رفع پوسیدگی دندان با پوست تخم مرغ

شما می توانید سفیده تخم مرغ را پس از شستشو بجوشانید و در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود پس از خشک شدن کامل سفیده آن را پودر کنید و با روغن نارگیلو جوش شیرین مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست به صورت خمیر به وجود بیاید و آن را روزی یک بار بر روی دندان ها مسواک کنید.

رفع پوسیدگی دندان با لیمو

این روش برای از بین بردن پوسیدگی ها بسیار ساده می باشد شما می توانید یک برش لیمو را برای چند دقیقه بجوید و بعد از آن دهانتان را با آب تمیز کاملا بشویید این روش می تواند می تواند درد حاصل از پوسیدگی دندان را نیز تسکین دهد.

رفع پوسیدگی دندان با روغن نباتی

شما می توانید یک فنجان پر روغن نباتی را 2 الی 3 بار در دهان خود بچرخوانید یک کار را روزی یک بار انجام دهید اگر به روغن نباتی دسترسی نداشتید می توانید از روغن زیتون و یا روغن نارگیل نیز استفاده کنید.

روش های درمان پوسیدگی دندان در خانه

چه موقع باید برای پوسیدگی دندان ها به دندانپزشک مراجعه کرد؟

گاهی اوقات پوسیدگی دندان ها به صورت سطحی نمی باشد و عمق آن بیشتر است و باعث می شود که فرد احساس درد در دندان خود داشته باشد که باید اگر به آن بی توجهی شود این پوسیدگی عمیق تر شده و به عصب می رسد و باید برای درمان آن به دندانپزشک مراجعه کرد.

هزینه پر کردن و یا ترمیم دندان چقدر است؟

هزینه پرکردن دندان یا همان ترمیم دندان بسته به مقدار پوسیدگی و مقدار موادی که دندانپزشک استفاده می کند و همچنین نوع مواد متفاوت خواهد بود هزینه دقیق بعد از معاینه توسط دندانپزشک برای بیمار مشخص خواهد شد همچنین اگر بیمار تحت پوشش بیمه باشد مقداری از هزینه درمان به او بازگردانده می شود.

هرگونه کپی برداری از محتوای فوق بدون درج منبع سایت پیگرد قانوی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *