هزینه روکش دندان در سال 1403 چقدر است ؟

هزینه روکش دندان

هزینه روکش دندان

عوامل زیادی می تواند باعث این باشد که دندان های شما نیاز به روکش داشته باشد یکی از عوامل اصلی آن عصب کشی دندان است اما ممکن است شما با مراجعه به دندانپزشک و انجام معاینات و عکسبرداری توسط او نیاز به روکش دندان داشته باشید،
اولین سوالاتی که برای افرادی که ناز دارند روکش دندان انجام دهند پیش می آید این است که کدام نوع روکش دندان برای دندان های من مناسب است، و هزینه روکش دندان چقدر است؟

هزینه روکش دندان

عوامل تاثیر گذار در هزینه روکش دندان:

لابراتور دندانپزشکی: هنگامی که دندانپزشک از دندان های شما قالب گیری می کند، قالب را برای لابراتور های دندانساز ارسال می کند. تا دندان مورد نظر شما را بسازند، بسته به هر لابراتور، هزینه ساخت دندان، اینکه روکش دندان برای کدام دندان است متفاوت است.
دندانپزشک: روکش دندان روش های متفاوتی دارد که بسته به روشی که برای دندان شما انتخاب می شود. دندانپزشک دستمزد های متفاوتی را دریافت می کند.
موقعیت جغرافیایی: انجام روکش دندان به روش های مختلف در شهر های بزرگ نسبت به شهرستان های کوچک بیشتر خواهد بود.
نوع روکش دندان: روکش دندان انواع مختلفی دارد که بسته به صلاح دید دندانپزشک و سلیقه شما بهترین روکش برای دندان شما انتخاب می شود. قیمت های متفاوتی دارد.

برای مشاهده لیست بهترین دندانپزشکان شیراز کلیک کنید

چرا باید روکش دندان انجام داد؟

  • برخی از عصب کشی های دندان که عمیق هستند و دندان بسیار نازک شده است نیاز به عصب کشی دارد.
  • شکستگی دندان و آسیب دیدن آن
  • بدفرمی دندان ها به واسطه گذشت زمان، رعایت نکردن بهداشت دندان و یا به صورت ارثی
  • وجود فاصله های ظریف بین دندان ها
  • عدم هم سطحی دندان ها

هزینه روکش دندان

انواع روکش دندان:

  • روکش پی ام اف
  • روکش زیرکونیا
  • روکش ونیر کامپوزیت
  • روکش دندان تمام سرامیک
  • روکش لامینیت یا لمینت دندان
  • روکش طلا

برای مشاهده بهترین دندانپزشک روکش دندان در شیراز کلیک کنید

هزینه انواع روکش دندان در سال 1403 چقدر است؟

هزینه روکش پی ام اف

این نوع روکش های دندان یکی از رایج ترین و پراستفاده ترین روکش های دندانی است. و ترکیبی از فلز و سرامیک می باشد. این نوع روکش دندان دارای استحکام  بالایی است و هزینه آن حدود 600.000 تا 800.000 تومان است.

هزینه روکش دندان تمام سرامیک

این نوع روکش دندان همان طور که از نامش پیداست کاملا از جنس سرامیک دارد. به دلیل اینکه این نوع روکش دندان بسیار طبیعی است طرفدارای بسیار زیادی دارد. اما نسبت به روکش های پی ام اف مقاومت کمتری دارد.

هزینه روکش ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت ها جز روکش های دندانی نیستند. و در دسته ونیر ها یا پوسته های نازک هستند. که همرنگ دندان ها هستند و بیشتر برای پنهان کردن عیوب دندان است. هزینه آن چیزی حدود1.500.000 تا 2.000.000 است.

هزینه روکش لامینیت یا لمینت دندان

لمینت های دندان همانند ونیر کامپوزیت ها جز روکش دندان ها نیستند و بیشتر برای از بین بردن عیوب دندان ها کاربرد دارد. و هزینه آن ها 1.800.000 تا 3.500.000 است.

هزینه روکش زیرکونیا

جنس این نوع روکش ها سرامیک کی باشد با این تفاوت که با کمک یک لایه زیرکونیا تقویت شده است و مقاومت بالایی دارد و جز گرانترین روکش های دندانی محسوب می شود. و هزینه آن حدود 2.500.000 تا 3.000.000 تومان است.

هزینه روکش طلا دندان

همان طور که از نام این روکش دندان پیداست جنس این روکش از طلا می باشد و هزینه آن نیز بستگی به نرخ طلا دارد بنابراین نمی توان حتی هزینه ای حدودی برای آن در نظر گرفت.

هزینه چسباندن روکش دندان چقدر است؟

هزینه چسباندن روکش دندان Crown بسته در سال 1403 توسط متخصص دندانپزشکی حدود 50.000 تا 70.000 تومان است.

هزینه چسباندن مجدد روکش دندان چقدر است؟

گاهی اوقات ممکن است روکش دندانی که بر روی دندان شما چسبیده است  بر اثر خوردن غذاهای چسبنده و یا هر نوع خوراکی از روی دندان ها بیفتد و نیاز باشد که دوباره بر روی دندان چسبانده شود. هزینه چسباندن مجدد روکش دندان در سال 1403 بین 30.000 تا 50.000 هزار تومان می باشد.

هر گونه کپی برداری از این محتوا ممنوع و شامل پیگرد می باشد.

یک دیدگاه برای “هزینه روکش دندان در سال 1403 چقدر است ؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *