معرفی انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان

معرفی انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت یک روش جدید برای جایگزینی دندان های از دست رفته بوده و توسط آن پایه ای از جنس تیتانیوم  را بر درون لثه قرار داده و پیچ می کنند. این پایه ها اگر به درستی استفاده گردند تا سال ها بعد کارایی خود را حفظ می کنند و شما به راحتی می توانید غذا بخورید حرف بزنید و بخندید. ایمپلنت های دندانی دارای نوع های متنوع از برندهای مختلف هستند که در ادامه این مطلب به معرفی انواع ایمپلنت دندان خواهیم پرداخت همراه ما باشید.

انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت ها بر حسب جنس و نوعی که دارند ممکن است تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشند. این موضوع بر می گردد به برند سازنده ی این آن ها که متعلق به کدام کشور و کدام کارخانه می باشند. دندانپزشک شما بعد از معاینه و بررسی عکس ها با توجه به شرایط دندان، لثه و سلامت جسمی بهترین نوع آن را به شما ارائه خواهد داد و شما هیچ نگرانی در این مورد نخواهید داشت.

ایمپلنت دندان معمولی

در این روش دندانپزشک متخصص وضعیت لثه و استخوان فک بیمار را بررسی کرده تا از شرایط دندان و فک و لثه او آگاهی پیدا کند . ایمپلنت های معمولی، در صورت مراقبت درست عمر بالایی خواهند داشت.در این روش بعد از کشیدن دندان خراب و غیر قابل درمان بین 3 تا 9 ماه زمان خواهد برد تا پروسه کاشت دندان به صورت کامل انجام شود.

ایمپلنت فوری

در این روش دندانپزشک پس از کشیدن دندان بیمار بلافاصله ایمپلنت را در استخوان فک بیمار قرار می دهد و بیمار درد چندانی را حس نمی کند. البته بهتر است در ایمپلنت فوری دو هفته پس از کشیدن دندان ها اقدام به این نوع ایمپلنت گردد. این روش در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می پذیرد. اما برای استفاده از روش کاشت دندان فوری شرایط بیمار بسیار اهمیت خواهد داشت، همچنین دانستن مزایا و معایت این روش بسیار اهمیت دارد.

توجه!

برای اطلاعات بیشتر درباره روش کاشت دندان فوری به مقاله ایمپلنت فوری دندان سایت ما با کلیک مراجعه کنید.

ایمپلنت دیجیتال

در این روش برای جایگزینی دندان از دست رفته از روش دیجیتال و سه بعدی استفاده می گردد که دوران نقاهت کمتری نسبت به دیگر روش ها خواهد داشت، برش های ایجاد شده بر روی لثه و استخوان فک به کمترین میزان ممکن رسیده و بیمار احساس راحت تری خواهد داشت. ایمپلنت های دیجیتال در دو جلسه انجام می پذیرند.

اوردنچر چه مدلی از ایمپلنت است؟

این روش از ایمپلنت دارای هزینه ی کمتر و ارزانتری نسبت به بقیه ی روش ها می باشد.در این روش نوعی پروتز کامل در استخوان فک و روی تعداد پایه قرار می گیرد و سپس روکش های دندانی بر روی آن قرار می گیرند که البته درد کمتری برای بیمار دارد.

انواع بریج بر پایه ایمپلنت

بریج ها مانند دندان های معمولی بوده و به جای نصب بر روی دندان های طبیعی بر روی انواع ایمپلنت قرار می گیرند. اگر بیش از یک دندان خود را از دست داده باشید این روش برای شما گزینه بسیار مناسب خواهد بود.

انواع ایمپلنت دندان

توجه!

برای اطلاعات بیشتر درباره کاشت دندان با کلیک به مقاله ما در اینباره مراجعه بفرمایید.

انواع ایمپلنت دندان از نظر طول و قطر

از لحاظ طول و قطر، ایمپلنت ها انواع مختلفی دارند از جمله:

  • ایمپلنت استاندارد
  • ایمپلنت پهن
  • مینی ایمپلنت
  • ایمپلنت از نظر سطح بدنه
  • و ایمپلنت از نظر اتصال
    همچنین ایمپلنت ها از نظر شکل بدنه نیز با یکدیگر فرق می کنند. که استفاده از هر کدام از نوع های آن بسته به شرایط فک، لثه و اینکه کدام دندان نیاز به ایمپلنت دارد متفاوت خواهد بود.

هر گونه کپی برداری از محتوای فوق بدون درج منبع سایت پیگرد قانونی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *